Nya året är kommet!

Hej allihopa!
Nu vill jag att vi kommer ihåg det här året med glädje... 
 I Januari Hade jag en häst som hette Pandora och en som hette Noel (elviras) <3 Här har bilder!
 
Nu kommer Noel!
Fina va?
Vi går in i februari! 
Det hände inte så mycket i februarie :( Så inget att skriva om februarie
Mars! Mars mars jag gillar glass fast det rimmade inte! inget har hänt så vi hoppar över!
April April din dumma sill! Jag fyller år.. INget vigtigt annars!
Maj då kom drick den ut! INget viktigt!
Juni  Joel och Vargen kom till oss och ja ni vet.... Biiilder på Joel och vargen! Vi böt Vargen Mot Noel! Då....
 
Juli.. Den hemska sommaren i världen.. Vi tog bort Pandora för hon hade ont i benet :( Så här minns jag henne...
♥♥
Agusti första inläget på bloggen!  http://hoppcheyer.blo.gg/2012/august/hej.html#post-comments :)
september Ingeeet!
Oktober Ingeeeeeet!
November Ingeeeeeeeeeeeet!
December Myckeeet! Hahha men allt har blivit mycke bättre med Vargen och ja!!!!
År 2013 har jag målen att.....
Hoppa minst en bana på 40cm med Vargen och  Godis löfte hehe....

Tjaaa

Hejsan :)
Här har ni lite bilder från i onsdags och från igår :)
Snyggt va? Jag fota själv På fotona där uppe!
 

ja gilla jag inte gilla!!

ja gillar detta
 
jag inte gilla!!! 

hoppning

de högsta jag har hoppat men min b-ponny är 120.
det högsta han har lös hoppat är   115. 
han e som en ängel som att han flyger över!! :) 
my vill att ja skriver om min kille. han heter Roger  han är 10 år och gätte snäll!!
 
 

Ridningen idag

Idag har jag ridit på uteritt det vargätte skön men ja tog pelam för ja skulle få stopp på honom gick det!!!! öö ne ja han sticker bara det går inte att få stopp på honom man måste låta honnom anars stegrar och bockar han men ja till slut fick ja stopp på honom mendå red min syrra förbi så han börga ta luft sprong och sprang iväg igen :(
men han sprang bara till sallet och åt hö!!
 
 
 
 
 
 
jag och My är gette glada att ni tittar våran blogg!!
men komentera MER!!!
 

Biiilder <3

Hej... Jag har inga bra bilder så jag bjuder på mitt shema...
Stallet på morron...
sova :)
äta !!!
sova :)
seeeeeeeees pussi puss/ My

Snabbinlägg

http://www.blogresponse.com/index.php?id=63

16 besökare wiho!!!!!

Tja tja alla mina ´kompisar´ Nu har jag och Corran nått upp till 16 besökare bara den här veckan! Vi firar med att inviga vårat konto på Blogg response!!! Jiipii!

God bye <3

Hej... Det känns konstigt att lämna mormor... Äh ses.. Jag bjuder på en bild <3

Tjo!

Idag åker jag hem med bussen.... 
Här är dagens oufit!
En häst tröja....
En svart tröja över och ett par svarta byxor.... Ses.... ♥

hej

några bilder!!!
 
 
 
 
 

Tja

Hej! Ni ska få några bilder som jag fotade imorse!
Jag själv!
Min frukost= lyxig
Bilder på mormors trägård!
Bilder på miiig! Haha
Granen :) och Alvin <3
Gott nytt år / Mysan! 
 

God jul alla!!

idag är det jull jippi jag är glad att det är jul aftn idag nu e det bara att vänta till vi får öppna presenterna  ;) 

Julklapps ruschen!

Tja tja! Jag har fotat julklapparna! Här har ni bilder!
Jag fick åxå en bergsprängare (en radio). Gott nytt år! /my

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3878562/images/2012/pic_50d89c309606ee5a94ba1df6.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/3878562/images/2012/pic_50d89c3bddf2b32cbe003e55.jpg" class="image">


Hiss eller Diss ps. God jul

Dom nya kläderna jag skrev om igår alltså en U.S.A tröja och ett par svarta leggins! Jag gillade inte alls dom nya legginsen för efter tredje andvändnigen så hängde massor av trådar ner.
Därför dissar jag dom.. Dom är från kappahl! Här är en bild på dom när man såg dom i butiken.
Tröjan som jag köpte var bra tills jag hittade problemet... Dom hade inte klippt kanterna ordentligt :(
Tröjan jag hittade var på kappahl och dom har desingnat de själva. :/ Så här ser kanterna ut !
OBS! Felen hittade jag en halvtimme senare och jag hade inte andvänt kläderna! Jag får inte byta eller lämna tillbak det för det var på rea! Ses/ My God jul!

I love corran

Hej igår skrev corran sitt första inlägg... Hon hade en bild på Youghurt som löshoppa... Jag känner mig avundsjuk så jag ger er några bilder på när jag löshoppar Vargen.... God jul!
 https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/315434_4553721167984_452741286_n.jpg

lös hoppning med yoghurt

115

godnatt

jag har inte kunat blogga nå men nu är ja idag har inte jag ridit för jag har varickt på bad huset men mina kompisar.ja legger upp bilderbåde på mig och på mina vänner
.Ja ska visa min önskelista nu     

                                               i phone 4

         i pad 

usa kläder 

häst 

schabrak 

ben skyd  

jaa det varlite så vi ses väl imorgon!! :)

 


Tja

Hej har inte ridit nått idag men köpt kläder. Det är en usa tröja och ett par svarta leggins!

Puss pussi på er!

Tja alla sötisar!
Har fått låna syrrans macbok (stav)
Mamma bakar knäck.. Och båda brosorna är borta :) Elvira oxå och det är surt :( Senare idag ska jag äta ute på stan med mamma och pappa <3 Efter det ska jag på lindex för mamma har lovar att jag ska få nått där i från. Vargen var fin idag vi hade ingen galopp utan bara trav och skritt <3 Jag hade kompledigt idag så jag red han på dan <3 Ses Pussi Pussi på er! ♥

Stan

ska nog till stan om 33 minuter med mammisen.. Ska köpa julklappar till små killarna!

Pepparkakor <3

Har bakat pepparkakor... Det blir att rida vargen lätt i dag!!!

Lover

Hej...
Jag har typ hittat min dröm ponny.. Han har stått i mitt stall men jag har inte fattat att han var just dröm ponnyn i mitt hjärta ♥

Vargtand.... Du är den mest bästa ponnyn in the world....

Asså jag har alltid trott att du var bara dum och inte gjorde något som man sa...


Tja

Tack för alla fina kommentarer och att ni läste inlägget :) Jag har varit och delat ut jultingar och så fick jag dom här grymma hörlurarna: fast med smile ist för stjärnorna.... Hej då!

Fjordhästar kan inte hoppa???

Hej!
Tänkte dra igång en snackis :)
Många säger att fjordingar inte kan hoppa..
Det är såå konstigt att en del människor inte kan respektera att fjordningar är också en häst som har lika stor chans att vinna mot en sportlig ridhäst som har tävlat över 4 år. Detta upptäckte jag idag när en häst vid namn Trine slog en mycket bra D ponny: Melodys Roderico som har tävlat upp till 110 cm, A:0 Ackumulator med Joker, LA när vi körde höjdhoppning på bodens ridklubb. Melodys Roderico fick ett ned slag och 2 stopp pågrund av trötthet . Trine vann över Melodys Roderico i höjden 140. Nu vill jag att ni ska kommentera och säga vad ni tycker: Kan fjordningar hoppa eller??
Om ni undrar vem som äger Trine så kolla in den här bloggen: http://syskonryttare.blogg.se/                            
SES!!!! ♥ 

Corran= blogg...

Corran har inte bloggat nåt för hon inte har lösenordet till bloggen... Men på Jul showen idag ska hon få lösen.. SES!!!

Hej!

Hej! Vet inte direkt vad jag ska skriva.. Men ifall så ska jag på lucia tåg på min skola sen har jag inget att säga förrutom det här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article15924068.ab

NYTT Nummer

Hahha! Ni trodde att jag ska lägga ut nummret?? Nää men jag har ridit en ponny som heter Zacke.. han e såå söt. Här kan ni se min kompis Emma rida han: http://www.youtube.com/watch?v=JJVixiXDiqI

Desing

 Vad tyks om desing :)
Jag ska snart ut i stallet upp på läskiga stallvinden.... :O Peppa mig med fina kommentarer!!!

Sorry

Hej! Jag var super trööt igår efter jag åkt till mormor så därför blev det inget inlägg igår :). Jag julfotades inte heller men den här helgen efter julshowen så ska vi fota oss :) Vi bakade Lussekatter igår.... Men iallafall så firade vi Snyggaste Elvira : )
Jag red vargen oxå men jag var ganska missnöjd med han för han lyssnade inte så bra.. God baj (det var med mening) Nu bjuder jag på tårta :)

Åhhhh jag suger på att uppdatera.....

Hej alla snygga människor....
Idag så ska jag gå till Paui <3 och dom andra stalltjejerna för vi ska jul fota oss.
Det ska bli jätte roligt :) Men idag efter jul fotningen så ska jag till mormor och det ska bli skit kul :) Igår så var Vargen jätte fin. Han lyssnade på allt man sa men han var super pigg. Han har stått i 5 dagar så jag fattar varför han var pigg. Igår var jag på klubb tävlingen i boden men jag tävlade inte utan sprang runt som funktionär. Det snöar jätte mycket där jag bor nu och deet är suuuuper kalt. När jag far till mormor så ska jag nog bygga en snö koja hos dom och det ska bli roligt. Gillar du min nya desing?  Efter klubb tävlingen åkte vi hem och såg på Twilight fyran den är skit bra. Ni ska få bild bomb efter jag julfotats! Idag är det andra advent och som många andra har vi tänt ett ljus :) Så här är mitt shema för dagen: Morron: Skriva blogg inlägg låångt Vid lunchs: Julfota sedan rida igenom göra stallet. Eftermiddag: slappa :) skiva inlägg Kväll: Se på film :)) På morronen blev jag väckt av att brosorna skerk och pappa snarkande :-/ Jaa det var inte så kul.... Men jag har ett sånt hoppsug så jag vill dööö känns det som. Jag har inte bloggat så mycket den här veckan för jag har haft magsjuka. Det började med att jag åkte till Coorran och jag började må illa. Mamma hämtade mig och ungefär halv vägs så spydde jag. Inte roligt att prata om :( Här har nu bilder på Vargen :)
God Bye!!! :) <3

Vargtand! Nutid/förrut

Vargtand är inte den enklaste ponny som man tror.
Förrut så när vi köpte han sa dom att han var jättefin!
Jaa dom har faktis rätt om man skulle se hur han mår nu.
Fast vi visste att Varg-tand trampade luft. Men i början trampade han inte bara luft utan gjorde några värre saker tex   
Stegra :( . Nu får se mer i den här filmen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=6fVB3Q2wa_Q
 
O.B.S
Min syrra gjorde filmen så hon tar all ansvar för den.
 
Nutid

Vargen är jättefin men han är inte en barn ponny. Jag måste gallopera på lina för att han är så pigg i gallop. Vargen kan busa och hålla på men han har aldrig gjort illa någon. 
 
 

Emmy


En saga om,,,,

Hej här har ni en liten saga om 11 åriga Livia :)

Vinden blåste igenom mitt hår när jag gick igenom skogen för att komma till ridskolan. Jag gick till den stora porten och öppnade dörren. Jag kände en stor lukt av häst och hö. Det var nämligen min första dag på ridskolan. Jag hade förut haft en egen ponny. Men jag hade aldrig lärt mig att rida ordentligt så jag satt och skumpa runt på ponnyns rygg.
Jag gick mot rektorn för att få en häst att rida på. Jag knackade på dörren och inväntade ett svar.
-Kom in det är öppet.
-Hej mitt namn är Liva och jag ska börja rida här.
-Har du all utrustning som behövs?
-Japp. Både hjälm, säkerhetsväst och pisk.
Rektorn såg på mig som att jag skulle komma ifrån mars. Sedan sa hon:
-Eftersom du har pisk så får du ta våran lataste sto Qween of dimond.
-Oj vad långt namn.
-Vi brukar kalla henne Dimond.
Rektorn visade mig stoet och visade hur man sadlade och tränsade.
Det pirrade i magen när jag fick ta Dimonds tyglar och leda henne till ridbanan.
-Hej jag är ny här och heter Liva sa jag och hon svarade med ett glatt kling:
-Välkommen till min grupp mitt namn är Ella.
-Tack
- Oj du har fått den lata Dimond!
-Ja, rektorn sa att jag skulle ta hon för jag hade pisk med mig.
-Sa rektorn det?
-Ja
-Okej.
Det kändes som en dröm när jag red runt på Dimond i paddocken. Hon var inte alls lat utan pigg och väldigt snäll. Efter ridpasset så började jag gå iväg till Dimonds box när jag hör Ellas röst säga:
-Vänta Liva
-Vad är det?
-Du är väldigt ambitiös i ridning.
-Tack
-Det var väldigt längesen någon yngre red henne och klarat henne så här bra.


Tja alla snyggigar!!!

Tja sitter här med snyggaste Corran!!
Hon ska börja blogga med mig alltså är det nu jag och Corran som bloggar här!
 
 

RSS 2.0