Hallo

Idag har jag ridit Palten och Corran har ridit Vargen. Palten var super fin och Vargen lixså :)
Ses/Mysan

Har ridit Zacke jao

Varirt med mysan oxo

Då åtestår bara Cornelia!

Idag kommer Corran! Jag hoppas hon kommer snart!
/Mysan


Fråååga <3

http://www.blogresponse.com/index.php?id=50&user=Hoppcheyer

Två sporter!

Brukar du rida dressyr hemma på gården ibland och tänka lixom.. Varför gör jag det här när jag kan hoppa över den där park bänken?
Jo det är ju så att dressyr är en grund ridning i cavaletti och cavaletti är grunden i hoppning!
Men inte bara det utan det är också så är även grunden i allt du gör med hästen ett steg för till exempel när du hämtar din häst i hagen så får du ett ledarskap som ungefär ett körkort av hästen.
Sedan kanske när du borstar hästen ger du den massage och hästen blir avslappnad och lung med dig sällskapet.
 
Det kan låta lite konstigt men det är även så att när du ger hästen mat så börjar den gilla dig och lyssna på dig när du till exempel ger skänkel!
Och när en häst lyssnar på en kan man börja med att träna lite longering och då är det bra att hästen litar på en för då tänker hästen ungefär ´den vet vad den håller på med´ och då blir hästen ännu säkrare med dig.
 
Sedan när du övat lite mark arbete med hästen så kan det vara dags att sitta upp och rida. 
Det vanligaste att sätta igång att rida är oftas att man tar på en sadel och klänger på hästen.
Men det gör att hästen slutar tro på dig och då måste man bygga upp allt förtroende med varandra och det kan vara  jätte svårt för det kan ta en lång tid. Inte bara att hästen tappar förtroende för dig utan det kan vara jätte jobbigt för ryttaren att gå igenom det svåra igen.
 
Istället för att klänga på hästen kan man gå brevid medans någon longerar åt dig och göra halter. När du hållit på med det ungefär i tio dagar sedan kan du sätta dig på hästen och sedan gå av. Så kan du hålla på i tre dagar och sedan kan du börja rida i skritten men bara i nåra minuter. Sedan när du är nog modig kan du trava. Men fram för allt ska någon häst  kunnig alltid stå  brevid eller longera dig! Sedan kan du börja ta små galopp fattnigar- hällre korta galopp sträkor än långa snabba stäkor.
 
/

I WANT A HORSE!

Hallo! Idag red jag Palten och han var jätte fin! Han böjde på halsen och allt va typ som en drööm!
Ses/

Palten är här!

Egentligen så mår jag piss men vad gör man för världens snällaste ponny?
Nu ska jag gå till stallet och så får vi se vad vi gör med han!
/Mysan


Har bakat till the horse!


Hoppcheyer...


När mormor kallar på katten... Kom kissemissepisse......

A iallafall är vi hemma nue och jag håller på att tänka ut någon middag! Kanske hästlasange? 
-Det låter ju gott... (ironisk) Jag har hållit på lääänge i stallet till Palten kommer! Jag är jätte nervös!
Vad som hellst kan ju hända.. Till exempel kan ju Indiana Jones komma och säga:
-Why have you taken my horse?
Och säger jag säkert:
-Ja...ja... Tyckte om den!
-I do not understand you.. But se you leater aligater!!!!!!!
Exakt! Det skulle inte vara so fun! Eller kanske....
-Asså bara för du är Emmy Mörk och jag Tyra Sjödset så får du inte ta min häst! Hubibubba som han kallas!
-Aaaa är du Tyra????? Åååå jag älskar din blogg!!!!!!!!! Så stor och stark! Får jag din atuo?
Ja allt kan ju hända! Jag hoppas speciellt på att Indiana Jones kommer... För då kanske jag kan rida lektion för han. Abro på lektion så ska jag rida en för Karolina på tisdag med Palten har vi bestämt.
MEN DÅ SEES VI! VISST? ELLER KANSKE SÅ SKA DU TILL PARIS? MEN HEJDÅ!

Inlägg

Hallooo alla mina puusi grisar <3 Nu ska jag gå ner till frukosten. Sedan går jag en runda på stan med snygga mormor! Men vi ses!

Lite skoj med tjejerna (mamma syrran mormor)


Är i Wiliam Spetz hem stad :)

Nue sitter man i ett ganska 'stort' hotell rum... Tur att tävlingarna inte börjar förns kl 3 på dagen så man får lite sov morron! Men det här har ni något att roa er med! Först gick jag in i ett gym i hotellet och då höjde jag musiken och då kom en av personalen och stängde av det :p Sedan tänkte jag bara säga att jag är född på samma dag som Wiliam Spetz (inte samma år) och vi är i hans hemstad!!! Men allafall så ses we imorrn.. Några bilder på det 'stora' rummet!
Ses/ Mysan


Då drar man till Umeå!

Nue sitter jag och syrran i bilen och väntar på att komma till umeå! Jag är väldigt spänd för hotell rummet för jag älskar verkligen att utforska nya ställen.. Spännande :) Men iallafall så ska Elvira hoppa LD LC på lördagen och på söndagen LC sen drar vi hem och jag får tid att fixa till Palten!
Jag ska nog också hoppa något (på skoj:) kanske 40 cm!
När Palten kommer till oss är det första jag ska göra är att rida ut han i skogen ! Det var jätte längesen jag red ut :)
Vet ni? att Vargens förra ägare alltså dom som vi köpte han av kommer komma !!!!!! Jag ska döda dom:)
Men vi ses/

Sista dagen innan avfärd!

Idag är det sista dagen innan vi far till Umeå och med det menar jag att vi far idag! Men i allafall så blir det ingen ridning idag men vi sez/Mysan


Våga göra det du känner!

Give your heart a break let me give your heart a break! 
Jag att jag låter konstig nu men om du vill göra något som du aldrig gjort förrut.. Låt ingen hindra dig!
Om du älskar något stå för det även om du måste betala.. Låt ingen hindra dig!
Om du hatar något.. Nämn det inte i älskarns ansikte..
Dom meningarna jag skrev hörde alla ihop. Men på vilket sätt?
Tänk dig att du sitter i en skolbänk brevid en av dom dära som hatar hästar. Den som sitter brevid dig spyr ut en äklig kommentar. Du får välja vilken! Kanske: Ååå findus lästange eller kanske Ååå vad jag älskar fruurkt!!!
Vad skulle du sakt? Du kanske gått på toan och gårtit ut eller bara ingonera det!
Om du vekligen älskar hästar skulle du veta exakt vad du skulle säga för om man bara stått och borstat hästen för att lära känna den skulle man hunnit räkna ut det..
Jag skulle veta vad jag sakt men nu är det just vad du skulle sakt.
Läraren kommer in i genom dörren när du just sakt din sak högt och tydligt. Vad säger läraren då? Kom på något! Jag skulle fått skäll men vad tror du hon skulle sakt? 
Nu är det så att läraren är nära släkt med din bords granne så du får ett riktigt skäll!
 
Det är rast och du går till det ´populära gänget´ och då kommer häst upp igen. Fast på ett posetivt sätt.
Den populäraste killen såg du på ridklubben i söndags när han hade rid lektion och idag blir det nog slut på snaket häst tänker du. Fast den populära killen som alla kallar JJ vrider på det posetiva till ett hemskt sätt. Hur säger han det? Har han varm röst eller skakar rösten? Bestäm du!
Ni har lektion och får en lapp!
Det står -Gud jag visste inte att du var kär i JJ! Förrästen möts vi vid stenen nästa rast/ Coola gänget.
Det blir rast och du låter dig inte gå in i fällan så du står på ett bra avstånd till stenen!
Helt plötsligt ser du en röd jack bit och det ser ut som... En av dina bäzzor! Att du inte tänkt på dom idag. Du börjar gå mot stenen men helt plötsligt överfaller någon dig bakom dig! Du ligger på marken. I en ring omkring dig står ¨Cooola gänget¨ och du försöker ta dig ut. Men det går inte!
Du ser den där röda jackan sitta på JJ`s kropp och inte på din bäzzas! 

Du får en chans att stoppa det här! Vad gör du? Kommentera vad jag frågade!
/

Ååå Mamma <3

HAJ HAJ <3
Men hallo jag tänkte bara slänga in ett inlägg om vad Vargen gör i dag :)
Han ska tömköras av Mamma och jaa vi ses!

Liiiista!

1. Jag ska till stallet och medans jag gör hästarnas mat äta en maka!
2. Jag mokar alla hästarnas boxar.
3. Jag gör höet åt hästarna som dom ska ha i helgen.
4. Jag fixar åt Palten <3
Men nu slutar jag för denna dagen Ses!
/Mysan


Jag vet att det är dålig uppdatering!

Jag och Cornelia erkänner faktiskt jätte dålig uppdatering och det kommer speciellt vara det i helgen för Cornelia ska rida klubb tävling och jag ska till Umeå med syrran. Men det kommer vara lite dåligare uppdatering under lovet för.... Jag har fått låna Palten i hela två veckor <3 Jag ska även hoppa och dressyra han i miniklubben den nionde. Asså guuuuid vad kul :)
Ses/ Mysan


Hallo

Today vas a rely bad day.. Skulle rubriken vara om jag var lite trög. Men nu ska jag äta lite mellis och sedan packa till Umeå för jag ska med Elvira och tävla (alltså bara för att bo på hotell och prov rida en ponny:))
När mamma kommer hem så tror jag att jag mamma och Vargen far ut på lång tur :) (dissa inte finnen) (jag klämde den idag :()
/Mysan


hej ja börga

hej jag/vi har börga blogga igen!!!!!! kolla in på min egna blogghttp://corneliayoghurt.blogg.se/?tmp=999595

Vi tar bort bloggen..

Vi ska splittra bloggen. Och med det menar jag att vi ska ha olika bloggar jag och Corran. Men vi ska inte ta bort bloggen helt utan bara sluta skriva inlägg. Medans bloggen är nerstängd kaann ni kolla in här:::: http://emmymork.blogg.se/

Sagan <3

Onsdag
Jag vaknar av den där singlalen igen. Väckar klockan ... Jag drar på mig mina grå jeans och mitt vita linne. Sedan drar jag till badrummet för att platta håret, stoppa på mascara och borsta tänderna. Jag hoppade i bilen och hann exakt till första lektionen.
På rasten!
Jag gick fram till Justin och började prata ut. 
-Har du öppna den ännu?
-... Njaa...
-Men om du inte vill öppna den så.... Jag kysste han. Han hade undebara läppar. Vi abröt kyssen för gänget kom imot oss. 
-ÅÅ vilka turteduvor! Sa Belly medans Lina blängde avundsjukt på mig. Jag drog mig snabbt ur Justins famn och sa:
-Jag och han bara övar på att kyssas så Alicka får en stor chock när hon kommer...
-Aha ännu bättre!! Sa Alexsander med en avundsjuk blick på Justin.

Asså jag vet.. Det vart lite lite... Men bättre än inget!
Ses
 

Gomorrn!

Hej! Idag blir det mer saga också ska jag rida Zace. Jag ska nog också fara till stan för att köpa alla hjärtans dag saker! Ses/ My


Semlor


Feeet tisdag!

Eftersom det är feet tisdag så kanske det blir ett fett inlägg :) Men iaf så han jag varit i skolan och gjort lite si så där! Jag tänkte skriva lite som en saga! Om ni är lite känsliga hoppa över dom ställerna jag skrivit en punkt innan menigen! (inget mellanslag)
Jag tänkte gå in på ämnet mobbnig så here we go :)
                                                                 My littel story 
Jag vaknade och kollade på klockan. Klockan stog exakt 10 över. F*n tänkte jag och sprang mot badrummet. Jag klängde på lite mascara och sedan borstade jag tänderna. Jag drog på mig ett par tigta jeans och en randig tröja.
Jag hoppade in i bilen och sedan tänkte jag ´Att man alltid ska passa in´. Jag svängde in på den stora skol-gården när jag ser mitt gäng. Det bestod av Lina, Belly, Soly, Linna och jag. Jag hoppade ur bilen och satte mig brevid dom på bänken. 
-Vem ska vi ge oss på idag? Frågade Soly med en kaxig röst.
-Den där Alicka.. Hon passar verkligen inte in här i Los Angeles! Sa Linna.
-Asså ser ni hennes kläder! Sa Belly!
Alla skrattde i kör förutom jag. Jag såg hennes linne och mjukisar. Exakt såna som är inne i min gaderob just nu. Gud vad jag var avundsjuk på henne som vågade gå runt i sånna!
-Borde vi inte gå in nu? Sa jag och dom höll med.
Första lektionen började med att killarna kastade tomatsås över hela klass rummet.. Vi hade hemkuskap.
                                                                   På rasten!
 
Jag gick mot det stora bordet där dom satt. Mitt gäng och Alexsanders gäng  och det gänget bestod av Alexander, Louis, Jerry, Harry och Justin. Jag satte mig ner och bara andades ut. Sedan sa jag med den kaxigaste röst som jag fått fram idag:
-Asså gud vad Alicka är äklig! På hemkuskapen slikade hon på fingret och stoppade ner det i maten!
-AAA O MY GOD!!! Stakars vår lärare... Hon måste ju smaka det! Sa Belly!
-Fast rätt åt henne som gav mig kvarsittning i en hel månad!!! Sa Louis som var från Alexsanders gäng.
-Men det var faktis ditt fel att du krossade ett fönster. Sa Lina.
-Men vi går in på ett annat ämne. Förrästen Justin är det din tur att låtsat vara töntens kille och sedan dumpa den. Och Alicka är ju ett alltenativ.
Justin så med vänjande blick mot mig och jag visste vad det var. Han var kär i mig och det visste jag för han hade skickat en lapp i torsdag där det stog: Chans på dig??? och jag hade lagt till baka lappen med ett Ja på och han har inte vågat öppna den ännu.
Jag nickade åt honom och han svarade med darriga läppar:
-Visst jag gör det väl!!!
-Okej.. Gå nu då!!!! Sa alla i kör förrutom jag..
                                                           Han frågar chans!!!
Vi sätter oss ett bord närmare för att höra bättre..
-Du Alicka får jag chans på dig?
-JAAA!!!!!!!!!
-Okej.. Kom till mig på onsdag klockan 2 
-Okey
-Hej då!
-Ses då!!!
Han kommer fram till oss och dom andra applåderar. 
-Yoo mannen då kommer vi till dig den tiden :) Sa Harry
                                                                     Onsdag!!!!!!!!!!

Mer får ni imorrn :)

Hej hej!

Nu ska jag till skolan! Kanske det blir nån bloggning ikvääll....

Äpplen!!!

Kolla vad man kan göra med lite fantasi! /My


En sak som hände i tisdags..... (Känsliga läsare varnas)

Som ni vet bloggade jag aldrig på tisdagen... Nu ska ni veta allt!
Mina tårar salta som ett hav....
Jag var ensam hemma när jag gick ut för att göra höet. När jag gjort det gick jag till det bruna kedje grimskaftet. Jag tryckte det mot hjärtat och tänkte `Min egna ponny´.
Jag gick till hagen för att fånga Vargen och han kom direkt ´Som en dröm häst´ tänkte jag.
Jag hörde ett klick och kastade mig i famnen på han.
Även igen tänkte jag ´Min egna ponny´. Jag började gå med han för han hade varit behandlad och fick inte ridas.
Jag kände en glädje i mig som fick mig att bara glömma allt och jag var helt ofukuserad vars jag var.
Jag vände om i en rondell som fick mig att komma tillbaka till det där huset jag gått förbi förut.
Men helt kommer en buss och kör förbi mig. Jag kviknar till lite grann och börjar gå igen.
Men helt plötsligt så vänder sig bussen i en återvändigs gränd och bussens fram hjul åker mot mig.
Jag hoppar i diket med en stegrande häst bakom mig. Och jag började gråta. 
Jag grinade så mycket att jag inte orkade kliva upp förns bussen åkt iväg.
Jag kommer ihåg att Vargen puffade på mig lite grann och började gå iväg till stallet med grimmskaftet bakom sig.
Jag springer ikapp han och leder han till stallet för att släppa ut han i hagen igen.

Där har ni andlednigen att jag aldrig bloggade den dan.
 
/

Jag sjunger!

Hej hej! Jag tänkte ladda upp ett klipp när jag sjunger så here we go!!! (Förra gången jag skulle ladda upp det så raderade pappa det :((() / Mysan


Hejsan!

Gillade du videon? Isåfall vet du vad jag sysslat med idag! Först stog jag i hagen en halv timme (för att fånga Vargen). Efter det när jag fångat han så gick jag en sväng med han. Sedan tog jag in Joel  för att rida han. Det tog ungefär en halv timme att fixa han från vild häst till en snygg dressyr häst :) Men när han skulle ridas var det inte lika enkelt. Som man säger (eller bara jag och Justin Bieber) Never say Never. Tillslut fick jag han i bra form och det gick väl bra.  
Ses/

Jag rider joel


Videofy.me

http://www.videofy.me/v/860081

Morrontrööött :((((

 
 
Godmorgon svenska folket! Jag är sååå trött... Men jag kan inte sova nå mer för allt upp för mig när solen går ner..
Men nu drar man till stallet :))))              

Uncover... Uncover....

Igår red jag Palten som ni vet. Jag tänkte köra ett litet dom snabba som jag kallar det! 1. Han gick framåt i skritten och lyssna på mig. 2. I traven var han faktiskt jätte fin och man liksom bra åkte.. Det var kul. 3. I galoppen var han som bäst för han hade bomulls galopp. 4. När vi hoppade vart jag jätte glad och ivrig för jag hade inte hoppa på länge...! Det blev inte någon bild för mamma glömde att fota. Men mamma fotade förra gången jag red men jag har inte hunnit ladda upp bilderna så ni får nöja er med lite foton på mig tills jag laddat upp bilderna. Idag har jag åkit till auridsjaur (stav?) för att spela basket :) ses/ My


Jag ska rida Palten<3


Såå avundsjuk

Hej! Idag är det en jättefin dag att rida ut men som jag sakt tidigare.... Vargen är behandlad :( Men nu iallafall drar jag till stallet! /My


Hej

Idag red jag ut med Elvira. Hon satt på Vargen och jag på Zacke. Man har gjort färdigt stallet så nu tänker jag läsa lite och fixa med headern :)

Har just kommit hem...

Hej! försökte skriva på ipaden så skulle ni få lite blider.... Men den funka inte som vanligt..... Jag har just kommit hem från skolan och vi har fått veta mer fakta om Vargen.. Som kanske kommer ikväll... Nu ska man ut till stallet och rida ut (tror jag) mad syrran!
Ses

I lovit

Hej! Jag har inte ridit vargen pågrund av att vi har behandlat han igen (det funkar bra) . Imorron tror jag vi drar igång på allvar med han igen :) Vi har tänkt prov rida Palten nån gång dom 2 närmaste veckorna . Jag ska nu sätta mig ner i soffan (den mjukaste) äta varm macka skriva en lång lista på vad jag vill ha och bara prata på engelska :) Ses/ My


Amen då drar man till stallet....


Omg

Jag ändrade headern! Hiss or diss. Själv tycker jag hiss för det är ju ändå jag som gjort den.. Och när jag gör sakar brukar det inte sluta lyckligt :)

Några gyllende meningar (enligt mig själv) <3


Hej hallojsan!!!!

Hej! Igår var det sista dagen på föreläsningen. Jag åkte där ifrån lite tidigare för jag skulle fara och bowla med tjejerna i basket-laget.


Hallååå

Ni är bara bäst <3 Ni hänger med ändå fast uppdateringen är som sämst! Men iallafall så sitter man och ser på ice age 4 på björknäs skola :)
Men vi ses imorron :)))
@olssonlinn <3

Liinn Olsson

Hej hej! Nu sitter ja och Corran på madrasser på björknässkolan och har just tagit idolbilder med bästa #LinnOlsson :)


Då drar man till Linn Olsson :)


Hallåååå


Liinn Olsson kommer till Luleå!!!!!!

Jag ska på föreläsnigen nu idag!!! Det ska bli askuuul!! Asså bara jag tänker på så känns det helt knäppt... Tänk jag och Linn Olsson i samma rum!!! Jag tänkte köra ett ridpass med Vargen inte något så jobbit utan bara något enkelt!
                                             Någon annan boden ryttare som ska dit???
ÅÅÅå min bäzza <3

Hööks katologen är kommen :))))

Tja tja. Idag har jag ridit Palten men de kommer mer om det ikväll. Men iallafall så har hööks katologen kommit så måste läsa den :)) Tack förrästen för alla fina kommentarer som ni skickar. Ni har en plats i mitt hjärta <3 <3


Just kommit hem från skolan (och snö badat en av killarna i klassen)

Tja! Jag bara inte kan vänta till att få prov rida en ponny som heter Palten . Sen när jag även är igång så ska jag kanske sova hoss Corran :)


Veckans fredags bild...

Bjuder jag pååååååå!
/

RSS 2.0